LASTİK İLE İLGİLİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER:

Lastik Montajı

Lastiklerin takılması, sökülmesi, şişirilmesi ve balansı, uygun malzemelerle nitelikli personel tarafından aşağıda belirtilen konular göz ardı edilmeden yapılmalıdır:

  • Lastik seçiminde araç üreticisinin tavsiyelerine ve yasal zorunluluklara uyulması: lastik ebadı, hız sembolü, yük indeksi.
  • Lastik takılmadan önce, lastiğin iç ve dış yüzeyi kontrol edilmeli.
  • Lastik sökme, takma, balans ve lastik hava basıncı prosedürlerine uyulmalı ve supap her lastik değişikliğinde sistematik olarak değiştirilmeli.
  • Lastik yanaklarında belirtilen montaj talimatlarına dikkat edilmeli (dönüş yönü veya montaj yönü).
  • Araç üreticisi tarafından önerilen hava basıncının uygulanması.

 

İlk Kullanım

Yeni alınan lastikler ideal performansını yakalayana kadar, ilk 100 km’lik bir mesafede ani freneme ve ani hızlanmalardan kaçınılmalı, araç ortalama bir hızda kulanılmalı ve viraj açıları düşürülmelidir.

 

Lastik Tamiri

Lastiğiniz patladığında, tamir edilebilir olduğunu anlamak icin lastiği içten ve dıştan incelemek gerekir. Lastiğin tamiri uzman kişiler tarafindan yapılmalıdır. Supap’tan uygulanan lastik tamir spreyleri sadece geçici bir çözümdür ve en kısa zaman da bir uzmana gösterilmelidir. Kalıcı olarak deforme (parça kopmaları, lastikte içten ve dıştan çatlamalar vb…) lastikler kullanılmamalıdır.

Lastik söküldükten sonra ve tamir edilmeden önce lastiğin iç kısmı dikkatlice kontrol edilmelidir. Eğer lastiğin iç yanak ve iç sırt kısmında çatlama izleri oluşmuşsa, Lastik düşük havada yürümüş demektir ve bu durumda lastik tamir edilemez.

Eğer lastikte aşağıdaki hasarlardan biri var ise lastik tekrar kullanılmamalıdır.

  • Topuk teli demetinde bozulma
  • Kauçuk veya karkas kuşaklarında kopma
  • Kauçuk veya karkas kuşaklarında deformasyon
  • Yağ ve çözücü kimyasallar tarafından bozulma
  • Düşük hava basıncı yüzünden lastik iç kısmında çatlaklar
  • Lastiğin yaşlanmasından dolayı kauçukda meydana gelen çatlaklar

 

Lastik Depolama

  • Lastikler kuru, havalandırılmış, karanlık ve ısısı control altında olan ortamlarda saklanmalıdır.
  • Kauçuk yapısını bozacak tüm kimyasallardan, çözücülerden, yağ ve benzin gibi maddelerden uzak tutulmalıdır.
  • Lastiği delebilecek, metal ve tahta gibi sivri maddelerden uzak tutulmalıdır.
  • Isı kaynaklarından ve elektrikli aletlerden uzak tutulmalıdır.
  • Lastiklerin, yerden en az 10 cm yüksekliğe yerleştirilen raflar üzerinde dikey olarak depolanması gerekmektedir. Biçim bozukluğunun önlenmesi amacıyla, ayda bir kere yerlerinin dönüşümlü olarak biraz değiştirilmesi gerekmektedir.