Lastik Seçimi

Fabrika çıkışında yeni araç üzerine takılmış lastikler orijinal ekipman olarak adlandırılır. Motosiklet üreticisinin ve lastik üreticisinin önerileri doğrultusunda, yük İndeksi ve hız sembolüne uymak koşuluyla araca farklı lastiklerin takılması mümkündür.

Lastik Kontrolü

Lastikler düzenli bir şekilde kontrol edilmelidir, ciddi sorunlar yaşamamak için doğru basınç kontrolü ve sırt bölgesi kontrolu yapılmalıdır.
Özellikle dikkat etmeniz gerekenler:

  • Sırt bölgesinde kesik, delinme deformasyon veya düzensiz aşınma kontrolü;
  • Yanak bölgesinde kesik, deformasyon veya aşınma kontrolü;
  • Topuk bölgesinde jant kaynaklı hasar kontrolü. Eğer şüpheli bir durum var ise lastik iç kısmı da kontrol edilmelidir.

Lastik Ömrü

Lastik hammaddesi lastiğin kendisinin düzgün bir şekilde çalışması için temel teşkil eden farklı malzeme türlerinden ve esas malzemesi kauçuk olan bileşenlerden yapılmaktadır.

Bu özellikler zamanla değişikliğe uğramaktadır. Her bir lastik için bu değişiklikler lastiğin ömrü boyunca maruz kaldığı iklim, depolama koşulları (sıcaklık, nem, konum, vb), kullanım koşulları (yük, hız, şişirme basıncı, yol hasarı, vb…) gibi birçok etkene bağlıdır.

Bu yaşlandırıcı etkenler o kadar fazla değişiklik göstermektedir ki bir lastiğin ömrünün herhangi bir doğrulukla tahmin edilmesi imkânsızdır.

Bu nedenle, düzenli kullanıcı kontrollerine ilaveten, lastiğin çalışmaya devam etmeye uygun olup olmadığını belirleyecek olan nitelikli bir uzmana lastiklerin düzenli olarak kontrol ettirilmesi tavsiye edilmektedir.

İmalat tarihinden itibaren 5 yaşına kadar doğru depolama koşullarında beklemiş olan lastikler yeni sayılmaktadır. Doğru depolama koşullarında beklemiş ve 5 yaşına kadar olan lastikler için lastik ömrü, lastik kullanılmaya başladığı zaman başlamaktadır. Lastiğin hizmete sokulduğu tarihin en fazla 3. yılından itibaren her yıl bir uzmana kontrol ettirilmesi çok önemlidir.