HAVA BASINCI ÇOK ÖNEMLİDİR!

Bir lastik doğal olarak basınç kaybettiğinden, hava basıncının en az 15 günde bir kontrol edilmesi gerekmektedir; bu kontrol anormal herhangi bir basınç kaybının tespit edilmesine olanak sağlayacaktır.

Bu kontrolün taşıtın bütün lastiklerinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

  • Düşük hava basıncı ile çalışan lastiklerde ısı yükselir ve çalışan tüm katmanlarda hasara neden olabilir. Bu hasar geri dönüşü olmayan bir hasardır ve havanın ani bir şekilde boşalmasıyla lastiğin patlamasına neden olabilir. Düşük hava basıncı hasarları lastikte belli bir sürede ortaya çıkar ve hava basıncı tamamlansa da hasar devam edebilir.
  • Düşük hava basıncı aynı zamanda ıslak zeminde kayma ve suda kızaklama riskini de son derece arttırmaktadır.
  • Yüksek hava lastiğin sırt merkezinde hızlı ve düzensiz bir aşınmaya ve aynı zamanda da kauçukta sertleşme sonucu kırılganlaşma ve kopmalara hassasiyetini arttırır.
  • Kullanım sırasında lastiklerin ısısı artar. Basıncın ısısıyla birlikte artış göstermesi nedeniyle, sıcak bir lastiğin havasının asla boşaltılmaması gerekmektedir.
  • Sıcakken basınç kontrol edildiğinde, basıncın üreticinin talimatlarına uygun olarak yeniden ayarlanması gerekmektedir. Lastik basıncı sıcak olarak kontrol edilmişse, önerilen basınca 4 psi ilave ediniz.
  • Aracınızın kullanımında araç üreticinizin tavsiye ettiği hava basınç değerlerine uyunuz.

 

Basinc

 

Hız Sembolü ve Yük İndeksi

Hız sembolü, bir lastiğin lastik üreticisinin belirttiği azami yükle dayanabileceği en yüksek hızı gösterir. Semboller tüm lastik üreticileri için aynıdır.

Yük indeksi ise bir lastiğin hız sembolü ile belirtilen hızda, kg cinsinden taşıyabileceği maksimum ağırlığı gösterir.